Uitgelicht: Pushberichten verzenden als mantelzorger

Pushbericht2

Het is vanzelfsprekend dat het voor elke cliënt van belang is om goed in zijn of haar vel te zitten. Daarnaast is het essentieel dat de zorgbehoevende de medicatie tijdig inneemt. Als mantelzorger is het van belang om op de hoogte te zijn van deze zaken. Om hierop in te spelen stuurt DomusCure geautomatiseerde herinneringen richting de zorgbehoevende om dit te controleren. Deze automatische pushberichten zijn per zorgbehoevende in te stellen door de mantelzorger. Op de applicatie krijgt de cliënt een herinneringsvraag met betrekking tot onder andere inname van medicatie. Een reactie wordt gegeven door middel van een ‘thumbs up’, die aangeeft dat dit wel  gebeurd is, of een ‘thumbs down’ wat aangeeft dat dit (nog) niet is gebeurd. Wanneer de ‘thumbs down’ wordt aangetikt door de cliënt, of de melding wordt genegeerd, zorgt dit ervoor dat de mantelzorger een melding binnen krijgt. Hierdoor kan de mantelzorger bijvoorbeeld contact opnemen met de cliënt en het eventuele problemen oplossen. De statusvraag werkt hetzelfde en gaat over hoe de patiënt zich diezelfde dag voelt, met weer de twee keuzemogelijkheden ‘thumbs up’ en ‘thumbs down’.

Naast deze vooraf ingestelde vragen kan de mantelzorger op elk moment van de dag een vraag richting de zorgbehoevende sturen. Ook op deze pushberichten kan de zorgbehoevende reageren met de bekende duimpjes. Het gemak dat dit met zich meebrengt zit hem in de efficiëntie van DomusCure. Het zorgproces zal sneller en beter verlopen door deze functies.

Wil je meer weten over deze pushberichten? Dan raden wij aan om hier meer over te lezen op www.domuscure.nl of bekijk onze productvideo op de website, waar de pushberichten visueel worden toegelicht. 

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email

Reacties zijn gesloten.